Надання блогерами рекламних послуг у соціальних мережах
Надання блогерами рекламних послуг у соціальних мережах

Сучасний світ неможливо уявити без мережі Інтернет. Наразі реклама у соціальних мережах за участі блогерів має величезну популярність. Водночас, законодавче регулювання сфери блогінгу в Україні ще не є ідеальним. Так, поки що Законом України «Про рекламу» встановлюються загальні вимоги до реклами (ст. 8 Закону) та особливості рекламування деяких видів товару (розділ ІІІ Закону). Також під час замовлення реклами у блогера особливу увагу потрібно приділяти розробці та аналізу договорів, які укладаються між виконавцем та замовником рекламних послуг, до яких застосовуються положення глави 63 Цивільного кодексу України.

Передусім, укладення договору про надання рекламних послуг між Вами, замовником, з одного боку, та блогером, виконавцем, з іншого боку є обов’язковим та надає гарантії для кожної сторони.

Надалі, визначимо, які важливі умови співпраці потрібно визначити у договорі:

  • Детальне визначення суті послуг блогера. Для точності, у договорі потрібно вказати кількість публікацій рекламного характеру, їх формат (фото чи відео), тривалість відеодопису, інші важливі для Вас вимоги, та найголовніше посилання на сторінку блогу у визначеній соціальній мережі, де буде розміщена публікація.
  • Строки надання послуг. Так, за загальним правилом, строк послуг = строк розміщення публікації реклами на сторінці блогера, оскільки послуга вживається у процесі вчинення певної дії, відповідно до ст. 901 ЦК України. Тобто, після завершення строку послуг, визначеного у договорі, блогер має право видалити Вашу рекламу з блогу, якщо інше не визначено у договорі. Також помічним буде фіксування певних внутрішніх дедлайнів надання послуг, наприклад закріплення у договорі строку надання замовником блогеру вимог до рекламної публікації чи блогером замовнику проекту публікації перед розміщенням.
  • Вимоги до рекламного розміщення. Враховуючи, що надання рекламних послуг є доволі творчим та плинним завданням, і у Вас як у замовника можуть виникати ті чи інші вимоги до розміщення, а у блогера певні ідеї, ми радимо вказати у договорі, що технічні вимоги до розміщення можуть бути узгоджені сторонами договору з допомогою електронних комунікацій через месенжер чи е-мейл, при цьому обов’язково додавши Ваші контактні дані у договір.
  • Права та обов’язки сторін. Зокрема, ми радимо зафіксувати у договорі порядок взаємодії з публікацією блогера, наприклад, вказати, що Ви як замовник маєте право здійснювати репост публікації без додаткової оплати за це, а також порядок відмови від послуг до початку їх надання.
  • Вартість та порядок оплати послуг, порядок приймання-передачі наданих послуг. Варто зауважити, що блогер може здійснювати свою діяльність як ФОП або бути залученим до надання послуг юридичною особою як посередником між блогером та замовником, що має значення для визначення правил оподаткування у договорі.
  • Правила щодо конфіденційності та неконкуренції, враховуючи Ваші побажання: наприклад, чи Ви забороняєте блогеру співпрацювати з Вашими конкурентами під час строку надання послуг, а також зобов’язання блогера щодо нерозголошення Вашої комерційної таємниці протягом кількох років після завершення надання послуг.
  • Визначення прав інтелектуальної власності. Передача прав інтелектуальної власності обговорюється та визначається у кожному випадку окремо між Вами та блогером, тому потрібно чітко визначити у договорі, чи блогер передає замовнику, а замовник набуває виключні майнові права інтелектуальної власності на розміщену блогером публікацію, чи навпаки.
  • Відповідальність. Питання відповідальності ми радимо визначати у договорі у двох аспектах: 1) відповідальність за неякісне надання послуг чи їх ненадання (ст. 906 ЦК України) та 2) визначення відповідальності за зміст публікації, її відповідності законам України (ст. 27 Закону України «Про рекламу»). Зокрема, публікація блогера не може порушувати вимоги Закону України “Про рекламу”,яким встановлено чимало правил до різних видів реклами, залежно від виду товарів чи місця розміщення.
  • Визначення обставин непереборної сили, враховуючи реалії сьогодення. Так, відповідно до ч. 1 ст. 906 ЦК України, у разі порушення договору про надання послуг, виконавець відповідає за таке порушення, якщо не доведе, що порушення виникло внаслідок непереборної сили, тому ми наголошуємо на уважному визначенні положень щодо обставин непереборної сили у договорі.

Відтак, під час аналізу договору про надання рекламних послуг між Вами та блогером, звертайте особливу увагу на згадані умови, які допоможуть забезпечити Вас від негативних наслідків

Надання блогерами рекламних послуг у соціальних мережах

Авторка консультації
студентка 1 курсу Магістерської програми «Право»,
практикантка НЛ “Правнича клініка” НаУКМА
Валентина Данилюк 

Надання блогерами рекламних послуг у соціальних мережах

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X