Як отримати соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям?

Правнича клініка Національного університету “Києво – Могилянська академія” підготувала правову консультацію щодо отримання соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Кому надається допомога, куди звертатися за допомогою та який необхідний перелік документів необхідних для отримання допомоги – далі у консультації.

Кому надається допомога?

Державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім’ям, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім’ї (на 2021 рік прожитковий мінімум для сім’ї становить  4803,60 грн).

Хто входить до складу сім’ї?

До складу сім’ї включаються:

  • чоловік, дружина;
  • рідні, усиновлені діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей;
  • неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II груп або особами з інвалідністю I групи і проживають разом з батьками;
  • непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв’язку з відсутністю власних доходів;
  • особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи і здійснює догляд за нею;
  • жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей.

Куди звертатися за допомогою?

Призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється підрозділом соціального захисту населення за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім’ї.

Соціальна допомога за місцем фактичного проживання призначається за умови неотримання зазначеної допомоги за зареєстрованим місцем проживання заявника. Перевірка відомостей щодо неотримання допомоги здійснюється органами соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.

У разі утворення об’єднаної територіальної громади заяви з необхідними документами для призначення державної соціальної допомоги приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами ради об’єднаної територіальної громади, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

У сільській місцевості заяви з необхідними документами для призначення соціальної допомоги приймають виконавчі органи сільських і селищних рад та здійснюють їх передачу відповідним органам соціального захисту населення. Зазначені виконавчі органи можуть визначати уповноважену особу для прийняття документів.

Перелік документів необхідних для отримання допомоги

Для отримання допомоги потрібно подати заяву, де дається згода сім’ї на збір інформації про неї, про її власність, доходи та майно. До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються:

  • документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім’ї;
  • довідка про склад сім’ї;
  • декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім’ї (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї);
  • довідка про наявність та розмір земельної частки (паю);
  • довідка встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції (якщо є така особа в складі членів родини).

Потрібно зазначити, що в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям”; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім’ї аліменти.

Після подання документів, протягом 10 днів буде видано рішення про надання соціальної допомоги.

Як отримати соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям?

Консультацію підготував

Максим Завгородній, студент правничої клініки Національного університету “Києво – Могилянська академія”

Як отримати соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X