Що робити, якщо з вашої картки зникли гроші?

Відповідно до п. 6 Розділу VI Постанови правління НБУ «Про здійснення операцій з використанням електронних платіжних засобів», після виявлення факту втрати банківської карти або появи підозри, що за вашим рахунком були проведені платежі, які ви не робили, негайно повідомте про це банк. До моменту повідомлення користувачем банку ризик збитків від здійснення операцій та відповідальність несе користувач. А з часу повідомлення банку ризик збитків від здійснення операцій несе вже банк.
Банк, який випустив банківську картку, отримавши повідомлення або заяву про втрату банківської картки або ж про платежі, яких власник картки не виконував, зобов’язаний:

✓ Ідентифікувати користувача,
✓ Зафіксувати обставини ситуації,
✓ Зафіксувати дату, годину та хвилини його звернення.

Відповідно до п. 10 Розділу VI Постанови правління НБУ «Про здійснення операцій з використанням електронних платіжних засобів» банк зобов’язаний негайно зупинити здійснення операцій з використанням банківської картки. Залишок коштів на рахунку за доручення власника рахунку перераховується на інші рахунки або видається готівкою.
Банк зобов’язаний розглядати заяви або повідомлення користувача, які стосуються використання банківської картки або незавершеного переказу, ініційованого з його допомогою у строк, установлений договором. Однак цей термін не може перевищувати строку, передбаченого Законом України «Про звернення громадян» для розгляду звернень скарг громадян. При цьому банк має надати постраждалому клієнту можливість одержувати інформацію про хід розгляду заяви чи повідомлення і повинен повідомляти в письмовій формі про результати розгляду.

Банк має встановити ініціатора та правомірність переказу коштів. Доки ця процедура не буде проведена, банк має право не повертати на рахунок належного переказу. Водночас, слід зазначити, що всі ці процедури не можуть займати більше 90 календарний днів.
У разі встановлення неналежного переказу банк зобов’язаний переказати на рахунок постраждалого клієнта відповідну суму грошей за рахунок власних коштів. Окрім того, банк повинен сплатити пеню в розмірі 0,1 відсотка суми переказу за кожен день, починаючи від дня переказу до дня повернення відповідної суми на рахунок.

У випадку відмови банку повертати кошти на рахунок платника, постраждалий має право звернутися до суду за місцем розташування банку в порядку цивільного судочинства.

Що робити, якщо з вашої картки зникли гроші?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X