Закон № 1349-ІХ: на захисті прав споживачів фінансових послуг

Студентка правничої клініки Національного університету “Києво – Могилянська академія” Марія Липовченко підготувала правове роз’яснення щодо змін до Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості”.

Зміни до Закону щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості

На початку минулого тижня Президент України підписав Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості” № 1349-ІХ, підтриманий парламентом ще від 19 березня 2021 року. Простими словами: цей Закон має захистити боржника від дій недобросовісних колекторів під час врегулювання проблемної заборгованості.

Так, Закон запровадив чіткі правила поведінки:

  • для кредиторів,
  • для колекторів.

Закон встановлює певні вимоги (за недотримання яких передбачено штрафи) до кредитодавців та колекторських компаній, а саме:

  • нарешті постає питання важливості дотримання етичної поведінки з боржником;
  • згадується про факт інформування боржника у випадку залучення колекторської компанії або ж відступлення права вимоги новому кредитору;
  • зазначається про вимогу укладення договорів лише з тими компаніями, що включені до реєстру колекторських компаній, який веде НБУ;
  • постає тема контролю дії залучених колекторських компаній.

Повідомляємо, що НБУ отримав повноваження контролювати додержання банками, іншими фінансовими установами та колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.

Так, щодо дій кредитодавця перед укладенням договору про споживчий кредит: кредитодавець має проінформувати споживача про можливість залучення колекторської компанії у разі непогашення заборгованості вчасно.

Що має бути вказано у договорі про споживчий кредит? Має вказуватися право споживача звертатися до Національного банку України у разі порушення законодавства у сфері споживчого кредитування.

Вимоги, що додатково встановлені Законом: документ встановлює вимоги до взаємодії зі споживачем (або його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості: одразу, під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія повинні повідомити своє найменування, ім’я та прізвище представника, правову підставу для звернення та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати відповідні документи протягом семи робочих днів.

Зміни до Закону щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості

Авторка консультації:

Марія Липовченко, студентка привничої клініки Національного університету “Києво – Могилянська академія”

Закон № 1349-ІХ: на захисті прав споживачів фінансових послуг

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X