Реєстрація місця проживання у дачному (садовому) будинку

Правнича клініка Національного університету “Києво – Могилянська академія” підготувала юридичну  консультацію щодо порядку реєстрації місця проживання у дачному (садовому) будинку.

Пандемія коронавіруcу COVID-19 внесла свої корективи до наших цінностей, пріоритетів та режиму існування. Яскравою ілюстрацією зазначеного є потужна хвиля міграції людей за межі заселених мегаполісів. Багато з нас вважають проживання у заміському приватному будинку комфортнішим й досі.

Водночас такий вибір, часом, змушує докласти додаткових зусиль. Йдеться, зокрема, про випадки переїзду до дачних (садових) будинків. Звісно, ніхто не забороняє проживати у таких об’єктах нерухомості. Однак, варто звернути увагу на питання надання дачному (садовому) будинку статусу жилого.

Кому це потрібно? Навіщо?

Потреба у застосуванні такого механізму є безапеляційною, якщо Ви маєте намір зареєструвати місце проживання за адресою відповідного дачного будинку. Вищевказане є неможливим без зміни «статусу» дачного будинку.

Загальновизнаною є позиція стосовно того, що реєстрація місця проживання, певною мірою, складає зв’язок особи з державою, адже громадянин отримує змогу повноцінної реалізації всіх своїх прав. До прикладу, уможливлюється голосування на місцевих виборах, оформлення житлової субсидії, інших соціальних допомог та пільг тощо.

Що необхідно зробити?

Для переведення дачного (садового) будинку в жилий передбачає такі кроки:

  • Перевірка відповідності будинку певним стандартам – будівельним нормам житлових будинків (ДБН В.2.2-15:2019);
  • Підготовка необхідних документів;
  • Звернення до сільської, селищної або міської ради за місцезнаходженням відповідного будинку.

Перелік необхідних документів:

  • Заява про переведення дачного (садового) будинку у жилий будинок;
  • Документ, що підтверджує право власності на дачний (садовий) будинок, (засвідчена копія);
  • Письмову згода співвласників (за наявності) на переведення дачного (садового) будинку в жилий;
  • Звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам.

Водночас для реєстрації місця проживання, після підготовки необхідних документів, потрібно звернутись до виконавчого органу сільської, селищної або міської ради.

Перелік необхідних документів:

  • Заяви встановленої форми

(Про реєстрацію місця проживання; про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини; про реєстрацію місця перебування)

  • Документ, до якого вносяться відомості про місце проживання.

(Для дитини до 16 років – свідоцтво про народження)

  • Квитанція про сплату адміністративного збору

(У разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну  послугу);

  • Документи, що підтверджують право на проживання в житлі

(Ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи)

  • Документи, що підтверджують право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи

(Довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики)

  • Документи, що підтверджують проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації

(довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби)

  • Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
  • Заява про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

Принагідно зауважити, що у випадку подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини – батьками (усиновлювачами).

Реєстрація місця проживання у дачному (садовому) будинку

Реєстрація місця проживання у дачному (садовому) будинку

З порядком здійснення процедури можна ознайомитись у чинній редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207.

Автор консультації: Владислав Рибалко,

студент правничої клініки Національного університету”Києво – Могилянська академія”

Реєстрація місця проживання у дачному (садовому) будинку

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X