Погрози від “колекторів” – що робити?

До юридичної клініки “Феміда” Донецького державного університету управління звернулася клієнтка з проханням допомогти у вирішенні проблеми з поверненням кредитної позики.

Обставини справи

В січні 2020 року клієнтка взяла кредит в фінансовій установі “ШвидкоГроші” на суму 9 000 грн. Клієнтка зазначила, що сплатила 3 000 грн, але у зв’язку із введенням карантину перестала сплачувати кредит, оскільки втратила дохід (офіційного доходу не мала).

На початку квітня 2020 року, їй зателефонували колектори з погрозами. Клієнтка пояснила, що у з’вязку із ситуацією, яка виникла, сплата кредиту не можлива. При цьому вона не відмовляється сплатити борг після відновлення заробітку по закінченню карантину. Після цього, впродовж тижня “колектори” телефонували їй з погрозами, а потім зателефонували її батькам.

Аналіз ситуації

За результатами розгляду справи, студенти юридичної клініки підготували письмову консультацію із чітким алгоритмом дій споживача фінансових послуг у цій ситуації, а також надали інформацію щодо прав та обов’язків споживача фінансових послуг.

Консультанти роз’яснили:

Неправомірність погроз “колекторів”, адже ці дії підлягають кримінальному покаранню згідно ст. 182, ст. 189, ст. 355 Кримінального кодексу України.

Правильність спілкування у разі продовження таких дзвінків і погроз. Зокрема просити, щоб люди, які телефонують представилися і попередити, що дзвінок записується на диктофон.

Три шляхи розвитку ситуації:

  • Звернутися до фінустанови з пропозицією пошуку компромісів та можливості реструктуризації боргу.
  • Написати заяву до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Відповідно до Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” одержувач фінансових послуг має право звернутися зі скаргою на дії фінансової компанії в Національні комісії, що здійснюють державне регулювання у сфері фінансових послуг. На сайті Нацкомфінпослуг міститься електронна форма для заяв, звернень, скарг громадян, правильність заповнення якої пояснена клієнтці.
  • Звернутися до поліції, у разі продовження дзвінків із погрозами від “колекторів” з обов’язковим наданням запису дзвінків з погрозами, як доказом того, що дійсно відбуваються погрози.

Законодавча база:

У процесі дослідження використано такі нормативно-правові акти:

  1. Конституція України
  2. Цивільний кодекс України
  3. Закон України “Про банки та банківську діяльність”
  4. Кримінальний кодекс України
  5. Закон України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”
Погрози від “колекторів” – що робити?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X