Повернення коштів за скасовані через карантин авіаційні перевезення

12 березня 2020 року Кабінет Міністрів України запровадив карантин по всій країні. Через нестабільну ситуацію з вірусом COVID-19, карантинні заходи, хоч і з деякими пом’якшеннями, однак були продовженні, як мінімум до літа.

І у багатьох людей виникло запитання: “Що робити з планами на літо, а головне – як повернути кошти за придбані уже авіаквитки?”. Тому, юридична клініка “Право і практика” Білоцерківського національного аграрного університету підготувала правову консультацію з роз’ясненням щодо повернення коштів за квитки на скасовані через карантин авіаційні перевезення.

Відповідно до ст. 3 глави 14  “Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу”, у разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник має право без повідомлення пасажира скасувати чи затримати рейс або анулювати раніше підтверджене бронювання. Тому, радимо заздалегідь цікавитися статусом рейсу.

Ви можете претендувати на повне повернення коштів за квитки, тільки у випадку, якщо рейс був скасований за ініціативи авіакомпанії. Радимо не звертатися до авіакомпанії зі запитом на скасування квитка, як деякі перевізники просять (адже у такому випадку, ініціатива буде з вашої сторони).

          Обов’язки авіакомпаній:

  1. Проінформувати пасажирів про правила відшкодування (не про скасування; про скасування має бути внесено в систему бронювання/дистрибуції за 8 годин до рейсу);
  2. Запропонувати альтернативу;
  3. Якщо пасажир відмовився від альтернативи, повернути всі кошти, навіть коли тариф цього не передбачає.

Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) авіаперевізника), якщо:

  1. Заяву про повернення коштів пасажир подав після закінчення строку чинності квитка;
  2. Квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом авіаперевізник або його агент з продажу повинен проінформувати про це пасажира під час бронювання і в квитку має бути відповідна відмітка).

Процедура повернення вартості квитка

  1. Для початку треба дочекатися офіційного підтвердження про скасування рейсу на сайті авіакомпанії або через SMS/e-mail від цієї авіакомпанії або продавця. До офіційної заяви повернення квитка вважається добровільним, тому суму повернення розрахують згідно придбаному тарифу.
  2. Перевірити, чи є якісь окремі вказівки для Вашого рейсу.
  3. Якщо авіакомпанія підтверджує повернення, зверніться до продавця. У Вашому квитку повинні бути дані продавця, такі як номер телефону. Продавцем може бути як сама авіакомпанія, так і онлайн-агентство.
  4. Якщо на сайті продавця є можливість заповнити онлайн-заяву на повернення вартості квитків в особистому кабінеті, то краще скористатися цією функцією. Так буде швидше. Якщо такої можливості немає, зв’яжіться з агентством, авіакомпанією або продавцем по телефону або електронній пошті.

Консультацію підготували:

Артем Тридуб та Богдан Осіпов,  студенти юридичної клініки “Право і практика”

Повернення коштів за скасовані через карантин авіаційні перевезення

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

X