Історія успіху юридичної клініки “Істина”:  практичні дії, щоб “позбутися” колекторів

2 червня 2020 року пенсіонерка Зінаїда Іванівна Стадник звернулась до юридичної клініки “Істина” Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ із проханням надати консультацію та допомогти у ситуації, яка склалася.

Напередодні їй зателефонували невідомі та сказали, що вона є поручителем по кредиту. Далі назвали дані її знайомих. Також повідомили, якщо вона не хоче сплачувати за них кредит, має максимально сприяти та допомагати фінансовій установі вплинути на боржників. Зінаїда Іванівна зателефонувала цим знайомим, що вже декілька років проживають в Одесі. Вони повідомили їй, що не давали її дані ніяким організаціям. І так, дійсно, в них є кредит, але поручителя по ньому не було.

Зміст консультації:

  1. Взяти свій емоційний стан під контроль, оскільки найсильніший прийом колекторів – моральний тиск. Більшість колекторів роблять розрахунок на елемент страху. Вони тиснуть на почуття провини і на больові точки конкретної людини (важке матеріальне становище, діти та інші фактори).
  2. По можливості, записувати усі телефонні розмови, зберігати смс-повідомлення, щоб, у разі чого, мати на руках докази незаконних вимог, погроз.

Зверніть увагу! У будь-якому разі у боржника, поручителя є право вимагати номер договору, дату його оформлення, дані первинного кредитора і тип договору між кредитором та колекторами (факторинг, доручення тощо). А також є право вимагати для ознайомлення завірені копії цих документів.

  1. У разі відвертих погроз і образ звернутися до поліції із заявою.
  2. Вимагати від колекторів претензії виключно у письмовій формі, з посиланнями на конкретні договори та юридичні підстави.
  3. Ігнорувати документи без будь-яких юридичних підтверджень.
  4. Ігнорувати будь-які вимоги про “поручительство”, якщо ви його офіційно не надавали. А також не звертати уваги на прохання “вплинути” на знайомих, друзів, сусідів чи родичів. За законом, борги повинні повертати лише ті особи, у яких з організацією існують договірні зобов’язання щодо повернення коштів.

“Дякую за надану допомогу. Я пенсіонерка і звертатись до адвоката фінансово не має можливості, а юридичні консультації у юридичній клініці є доступними, безкоштовними і якісними. Приємне спілкування, заспокоїли та дали роз’яснення”, – коментує Зінаїда Іванівна.

Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку за умовами Договору з Асоціацією юридичних клінік в рамках гранта, наданого Проектом USAID “Трансформація фінансового сектору”. Висловлені в цьому матеріалі думки автора необов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду Сполучених Штатів Америки.

Історія успіху юридичної клініки “Істина”: практичні дії, щоб “позбутися” колекторів
Scroll Up
X