Ми вже писали, як моніторинги розвивають конкретні юрклініки. І залізно – під час моніторингу, і потенційно – за бажанням тих керівників, які самостійно використовують інструмент та досліджують опубліковані звіти пристосовано до своєї юрклініки.
Зараз про неочевидний ефект моніторингів. Насправді цей напрям стимулює розвиток мережі: через зростання компетентності лідерів (активістів) як керівників юрклінік.
Що традиційно формує компетенції керівників юрклінік? Школи юридичної клінічної освіти, вивчення спеціалізованої літератури, інноваційні проекти. Давайте кожен самостійно на власному прикладі порахує, як часто зараз таке буває.
Подумаймо ще і про те, що програма школи через обмежений обсяг не всестороння. Для прикладу – на Школі 2018 питання кожного напряму діяльності юрклініки займає від 30 хв до 3-4 годин. Правда малувато для засвоєння?
А тепер давайте поглянемо на моніторинг як на школу формування навичок. Передусім навичок, що складають компетентність керівника юрклініки. Три дні детального розбору колегією моніторів з числа лідерів руху та потужних партнерських мереж! І це все для невеликої групи учнів – керівника і кураторів конкретної юрклініки! Навчальні методи: аналіз, моделювання, демонстрація, колегіальне обговорення, робота в групах та з кейсами. Нормально?
В кожній юрклініці таке навчання проходять 1-5 осіб, а ще додамо 2 моніторів з мережі. Отже – за квітень-червень навчання пройшли – 5 (в середньому осіб) * 7 (моніторингів) = 35 осіб. Ще 1,5 непомітних школи!
Тепер про бонусне навчання. Навчання менеджменту проектів, організації та модерування публічних заходів. Як відомо, такі навички найкраще опановуються практично. І саме таке навчання “проходять” керівники моніторингових груп та відповідальні за публічні заходи.
Давайте рахувати – 14 осіб, хоча буває, що особи залучаються однакові, то і навички здобуваються стійкіші!
І ця остання категорія – реальні й потенційні лідери юридичного клінічного руху – універсальні юрклінічні “термінатори”! Недаремно моніторингами керують члени правління Асоціації – всім же треба вчитись!
І ще один бонус. Всі ж ми знаємо про ефект і переваги дистанційної освіти?
Так ось, чим звіти моніторингів, що завжди чіткі, доказові, з детальними рекомендаціями – не онлайн курси? Хіба що т’юторської підтримки наразі не впроваджено і тому студентів порахувати неможливо. Може в майбутньому цим займемося.
Тому приєднуйтесь, запрошуйте нас на моніторинг , https://goo.gl/forms/nmGv80YUNLt9Sf1J3 долучайтеся особисто і онлайн.
Дотаток на “поміркувати” – сподіваюсь всім моніторам, від кого ми принципово вимагаємо якості звітів і самооцінювання публічних заходів зрозуміло чому так?
Автор публікації: Андрій Галай