Особисті враження про перший внутрішньомережевий моніторинг юридичної клініки

Він відбувся 21-22 червня у Луцьку у Східноєвропейському національному університеті колегією Асоціації юридичних клінік України та Української фундації правової допомоги.

1. Інструмент моніторингу показав себе добре. Водночас 2-3 пункти були підкореговані, а також після дискусії був доданий пункт про забезпечення ЮК витратними матеріалами.
Отже, знаходьте оновлений файл системи оцінювання якості та тестуйте свої юрклініки самостійно, адже цей інструмент простий і зручний для роботи.

2. У заплановані 2 дні трохи не вистачило часу для вирішення всіх потреб. Оцінити встигли, обговорити не дуже, ефект публічного обговорення вирішили частково.
Отже, на моніторинг треба повних 3 робочих дні.

3. Етап публічного обговорення типу круглого стола.
3.1. Він показав себе дуже правильним. Якби я користувався блокнотами, то списав би 3-4 самими лише класними ідеями. Фактично всі вони адресовані місцевій клініці і цим треба користуватися.
Водночас було ряд меседжів для Асоціації. Яна Токарь, спробуєте їх відтворити і зробимо разом групу дописів-меседжів?

3.2. Одночасно показав на такі потреби організації: 1) наявність стандарту підготовки заходу (це має робити не лише керівник місцевої юрклініки, а також підготовлений представник моніторингової групи); 2) залучення місцевої правозахисної та вищоосвітньої спільноти; 3) залучення місцевих журналістів; 4) включення етапу екскурсії в юридичну клініку; 5) формування додаткового контрольного списку ідей після завершення.

4. Потрібне прикладне тренінгове навчання в частині моніторингу якості і якості ЮК взагалі:
– моніторів як моніторити (десь два регіональних тренінги по 15 осіб гадаю було б достатньо);
– керівників клінік за результатами кількох моніторингів (гадаю раз на півроку або щоразу після 3-4 моніторингів було б достатньо)

5. “Вишенька та тортик” результат моніторингу.
Попередній підрахунок результатів показав, що юридична клініка Ad Astra Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки отримала рейтинговий показник “відповідає стандартам якості діяльності юридичних клінік”. Цей висновок заснований на підрахунку балів системи моніторингу, ніяк не на око.
Детальний зведений аналіз передбачатиме конкретні кроки із розвитку тих положень, які можуть бути покращені.

Не впевнений, що такий результат легко зможе отримати кожна юрклініка. Отже, знаходьте файл із інструментом моніторингу і самостійно формуйте себе якісними організаціями.

А колегіальні внутрішньосистемні моніторинги далі будуть.

Особисті враження про перший внутрішньомережевий моніторинг юридичної клініки