Єдиний український правильно організований функціонал адміністратора

Сумні враження про штатні умови роботи українських юридичних клінік зазвичай лишаються після усіх моніторингів. Ні, штатні розписи юрклінік бувають. Бувають і штати у “креативному форматі” як, наприклад, в Чернівецькому університеті, де посади юрклінік де-факто кафедральні. Бувають і посади адміністратора/лаборанта/координатора (зазвичай лаборанта, не особливо важливо як це називається) – мені траплялись у Дніпровському чи Волинському універах.

Але відчуття, що адміністратор забезпечує діяльність юрклініки і спроможний/а протримати роботу у нормі за тижневої відсутності керівника виникає лише в Могилянській академії.

Цей допис не про похвалити. Більше того, вважаю, що не в усіх типах і оргформах юрклінік адміністратор потрібний (наприклад у тих, де пріоритет не в конвейєрі, а в інноваціях, не так і потрібний адміністратор), його існування ставить додаткові виклики для функціоналу керівника юрклініки (руки звільнені – то треба показувати роботу головою).

Ще додам, не думаю, що потенціал цього гарного організаційного рішення в Могилянській академії використовується на повну, адже організація і управління – це, все ж, різні речі. Це про те, навіщо адміністратор юрклініки і “з чим його їдять”.

Так от. Щось із спостережень, щось із думок. Перше – це не звичайний лаборант (як би він не називався за посадою). Це людина, яка координує потік діяльності, вміє організовувати людей, групи, інструменти, комунікувати, писати, ремонтувати … За мінімальну оплату це зробити непросто, але можна. У Могилянській академії це наприклад півтори ставки. Це не єдиний спосіб забезпечити мотивацію ефективного адміна, є і інші.

Друге – питання не в оплаті, а в людині. Всі перечислені речі може робити не втомлена переведена звідкись з кафедри чи деінде особа, а лише зацікавлена й компетентна. Підбирайте, а не беріть, що дають!

Третє – роботі адміністратора юрклініки треба навчати. Тренінги Асоціації для цього типу працівників ще не дуже часто практикувалися. Але ми будемо шукати способи поєднати в своїй навчальній діяльності аудиторію зі студентів, які виконують координаційні функції і мотивованих адміністраторів/лаборантів, де вони є.

 

Автор: Андрій Галай

Єдиний український правильно організований функціонал адміністратора
X