Єдиний український правильно організований функціонал адміністратора
Єдиний український правильно організований функціонал адміністратора

Сумні враження про штатні умови роботи українських юридичних клінік зазвичай лишаються після усіх моніторингів. Ні, штатні розписи юрклінік бувають. Бувають і штати у “креативному форматі” як, наприклад, в Чернівецькому університеті, де посади юрклінік де-факто кафедральні. Бувають і посади адміністратора/лаборанта/координатора (зазвичай лаборанта, не особливо важливо як це називається) – мені траплялись у Дніпровському чи Волинському універах.

Але відчуття, що адміністратор забезпечує діяльність юрклініки і спроможний/а протримати роботу у нормі за тижневої відсутності керівника виникає лише в Могилянській академії.

Цей допис не про похвалити. Більше того, вважаю, що не в усіх типах і оргформах юрклінік адміністратор потрібний (наприклад у тих, де пріоритет не в конвейєрі, а в інноваціях, не так і потрібний адміністратор), його існування ставить додаткові виклики для функціоналу керівника юрклініки (руки звільнені – то треба показувати роботу головою).

Ще додам, не думаю, що потенціал цього гарного організаційного рішення в Могилянській академії використовується на повну, адже організація і управління – це, все ж, різні речі. Це про те, навіщо адміністратор юрклініки і “з чим його їдять”.

Так от. Щось із спостережень, щось із думок. Перше – це не звичайний лаборант (як би він не називався за посадою). Це людина, яка координує потік діяльності, вміє організовувати людей, групи, інструменти, комунікувати, писати, ремонтувати … За мінімальну оплату це зробити непросто, але можна. У Могилянській академії це наприклад півтори ставки. Це не єдиний спосіб забезпечити мотивацію ефективного адміна, є і інші.

Друге – питання не в оплаті, а в людині. Всі перечислені речі може робити не втомлена переведена звідкись з кафедри чи деінде особа, а лише зацікавлена й компетентна. Підбирайте, а не беріть, що дають!

Третє – роботі адміністратора юрклініки треба навчати. Тренінги Асоціації для цього типу працівників ще не дуже часто практикувалися. Але ми будемо шукати способи поєднати в своїй навчальній діяльності аудиторію зі студентів, які виконують координаційні функції і мотивованих адміністраторів/лаборантів, де вони є.

 

Автор: Андрій Галай

Єдиний український правильно організований функціонал адміністратора
X