Як правильно спілкуватися з “колекторами”? – Історія успіху юридичної клініки “Феміда”

У Маріуполі юридична клініка “Феміда” Донецького державного університету управління допомогла клієнтці “позбавитися” від погроз “колекторів”. Детальніше про це у матеріалі.

У січні 2020 року Людмила Володимирівна – клієнтка юридичної клініки “Феміда” Донецького Державного університету управління взяла кредит в фінансовій установі “ШвидкоГроші”. Сума кредиту становила 9000 грн. Клієнтка зазначила, що вона сплатила 3000 грн.

У березні цього року у зв’язку із введенням карантину клієнтка не була офіційно працевлаштована, тому перестала сплачувати кредит, адже втратила дохід і наразі живе в батьків за їх кошти. За словами клієнтки, вкінці місяця їй зателефонували колектори з погрозами, на що була надана відповідь з поясненнями, що у з’вязку із ситуацією яка виникла сплата кредиту не можлива. Але при цьому клієнтка не відмовляється сплатити борг після відновлення заробітку по закінченню карантину. Після цього, так звані “колектори” телефонували їй з погрозами впродовж тижня, а потім зателефонували її батькам.

9 квітня дистанційно до юридичної клініки “Феміда” Донецького Державного університету управління звернулася клієнтка Людмила Володимирівна із проханням допомогти вирішити проблему з дзвінками та погрозами “колекторів”, а також проханням надання їй письмової консультації з цього питання.

За результатами розгляду, консультанти юридичної клініки під керівництвом викладачів роз’яснили неправомірність погроз “колекторів” та їх караність згідно ст. 182, ст. 189, ст. 355 Кримінального Кодексу України. Також студенти запропунували декілька шляхів вирішення проблеми:

  • Звернутися до фінустанови з пропозицією пошуку компромісів та можливості реструктуризації боргу.
  • Написати заяву до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Відповідно до Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” одержувач фінансових послуг має право звернутися зі скаргою на дії фінансової компанії в Національні комісії, що здійснюють державне регулювання у сфері фінансових послуг. На сайті Нацкомфінпослуг міститься електронна форма для заяв, звернень, скарг громадян правильність заповнення якої була пояснена клієнтці.
  • Звернутися до поліції у разі продовження дзвінків із погрозами від “колекторів” з обов’язковим наданням запису дзвінків з погрозами, як доказом того, що дійсно відбуваються погрози.

Після роз’яснення, 13 квітня відбувся останній дзвінок “колекторів” до Людмили Володимирівни, під час якого вона чітко роз’яснила їм свою позицію. Потім клієнтка звернулася до фінансової установи і вирішила питання з наступними траншами по погашенню позики. Таким чином, протягом більш ніж півмісяця клієнтка не отримує дзвінків з погрозами в разі не погашення боргу в найближчий час.

Мене звати Людмила і 9 квітня я телефоном звернулася до юридичної клініки “Феміда” Донецького державного університету управління. На моє прохання допомогти вирішити проблему із погрозами колекторів, працівники клініки відреагували позитивно і вже через один день надали мені консультацію в письмовому вигляді, пояснивши як потрібно себе вести в цій ситуації і які закони мене захищають. Ще через день відбувся останній дзвінок колекторів після чого погрози припинилися. Я дуже вдячна Вашій організації за те, що ви безкоштовно і якісно допомагаєте людям у скрутних моментах“, – прокоментувала клієнтка.

Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку за умовами Договору з Асоціацією юридичних клінік в рамках гранта, наданого Проектом USAID “Трансформація фінансового сектору”.

Як правильно спілкуватися з “колекторами”? – Історія успіху юридичної клініки “Феміда”
Scroll Up
X